Saturday, December 25, 2010

Where To Buy Women's Puffer Coats Nyc

Novels # 27: Atlas of American


Giuseppe Antonio Borgese (1882-1952) is one of the most interesting intellectual figures, and never remember too, the Our twentieth century. Journalist, lecturer, novelist and literary critic in 1931 is "self-exile in the United States not to swear allegiance to the Fascist Party and will remain there until 1948.
In those years Americans, who lived mainly in New York, writes this Borgese American Atlas, the cui pubblicazione, prevista per il 1936, viene di fatto impedita dalle autorità a causa delle ferme posizioni contro il regime che l’autore aveva assunto in alcuni articoli scritti per il Corriere della Sera (a riguardo delle vicissitudini editoriali di Borgese si rivela preziosa l’introduzione al volume di Ambra Meda).
Il volume uscirà comunque nel 1936 ma in maniera quasi clandestina e a tiratura ridottissima per l'editore Guanda (forse in meno di 200 copie), che la ristamperà ufficialmente nel 1946 e solo in tempi recenti se ne sono ricostruite le tracce per una nuova pubblicazione curata dalle edizioni Vallecchi.
Borgese arrivato nella City sul Vulcania (nave che abbiamo già incontrato nel libro di Marcella Olschki, ed.) Tells New York look very sharp and refined. After an initial wariness mixed with dismay, the author immerses himself in the city and turns, as a natural, often looking up: "Now there was research dell'ardito new style of fancy esornante, a tinkling, unpublished joy: the last masterpiece of the genre bilding of a big automobile company, truly the jewel of New York, a minaret, a lighthouse, whose pediment, which is a cone of chips, the pinnacle as part of a dart: moody or arabesque fantasy, amazing grace that forces you to smile this sky serious "). So that's the Chrysler Bulding Borges.
But not only skyscrapers, and even of the second bilding neologistica Italianization of the word, living the city. The author moves elegantly from architectural aspects to social analysis up to curious and ironic observations ranging from the role of cinema to the diversity of the wardrobes and windows to marvel at the large stations where you can see and find everything apart from the trains .
Although the chapters of the book said some aspects of New York that seems outdated (Harlem, Brooklyn, Central Park and public parks today are very different) is the ability to capture the essence of so many reality still unchanged and that feeling almost epidermal democracy: "Man Comune. Egli è la vera sostanza di New York e dell’America, il suo senso, il suo futuro. Quest’essere, a primo senso insipido, distingue i due continenti più che la voragine di acqua salata… la cultura ottocentesca , da cui tutti deriviamo, in Europa mirò al Superuomo, in America all’Uomo Qualunque. Nietschze fu l’europeo, Whitman l’americano”.
I paragoni sono tanti e mai scontati, come quello con la città di Venezia, quasi poetico: “Forse New York, navigandosi nella baia, può parere un’enorme Venezia, da un battello del Lido? I marmi rosa di Wall Street, se il sole li fa dolci, rammentano il Palazzo Ducale: a sinistra l’Empire Empire State Building, already in velvety shadow, is a bell tower. " A comparison exquisitely re-discover that Adam Gopnik, surely unaware, this year in its a house in New York . Other explorations
American author (California, Chicago, Washington) enrich the ' "Atlas" Borges but New York is and remains the true star, the source of emotions, the city where absolute "what is new not ashamed to be such ".
American Atlas, Giuseppe Antonio Borgese, Vallecchi, 2007

0 comments:

Post a Comment